genunchi
Numele forumului cat si aceasta descriere pot fi modificate accesind meniul ADMIN -> OPTIUNI este un forum dedicat patologiei traumatice si netraumatice a genunchiului
Lista Forumurilor Pe Tematici
genunchi | Inregistrare | Login

POZE GENUNCHI

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Sweet31 25 ani
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 47 ani
genunchi / Forum Nou / Sa vorbim despre credinta in Dumnezeu  
Autor
Mesaj Pagini: 1
samson
Membru nou

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4
SA DISCUTAM DESPRE CREDINTA IN DUMNEZEU

Cred ca este o tematica prodigioasa si bine venita in care ne putem exprima dorintele,nedumeririle noastre,putem impartasi din experientele noastre.

Cel care initiaza postul nu se considera mai presus de ceilalti.

Acceptam orice discutii libere legate de credinta,chiar si cu potentialii atei sau asa zisi libercugetatori.

Confruntarea ne va lumina mai mult.

PENTRU INCEPUT>


BIBLIA CU DIACRITICE
... ritice.zip

_______________________________________


pus acum 18 ani
   
samson
Membru nou

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE

Fraţii mei, să ne aducem aminte de nemurirea sufletului. Să ştiţi că suntem pe pământ străin şi călători. Auziţi ce zice Psaltirea: Nemernic este omul pe pământ şi străin ca toţi părinţii săi. Nimeni nu rămâne în lumea aceasta. N-am venit să stăm aici. Aici este o trecere necontenită; am răsărit prin naştere şi asfinţim prin moarte.

Sfântul acela, dumnezeiescul Iov, zice aşa: Din pântecele maicii mele am căzut în groapă. Aţi auzit? Atât i s-a părut viaţa pe pământ, după 400 de ani. Că, după bătaia aceea Dumnezeu i-a mai dăruit 140 de ani de viaţa, după ce l-a încercat cu atâtea chinuri şi boli; şi atât i-a părut, că din pântecele maicii sale a sărit în groapă. O săritura i-a părut viaţa.

Voi nu auziţi cu ce ne aseamănă Duhul Sfânt? Omul ca iarba, zilele lui ca floarea câmpului; aşa va înflori. Şi iarăşi: Zilele lui ca umbra trec. Şi iarăşi: Zilele mele ca umbra s-au plecat şi eu ca iarba m-am uscat.

Şi iarăşi zice: S-au stins ca fumul zilele mele şi oasele mele ca uscăciunea s-au uscat. Şi iarăşi: Zilele anilor noştri ca pânza păianjenului. Cu pânza păianjenului s-au asemănat zilele vieţii noastre. Adică, cât este de slabă pânza păianjenului, aşa-i de slabă viaţa noastră pe pământ; suntem umbra, vis şi floare pe pământ!

Dumnezeu zice lui Isaia: Ascultă, proorocule, strigă şi zi aşa înaintea poporului: Tot trupul omului este iarbă şi toată slava omului este ca floarea ierbii. Uscatu-s-a iarba şi floarea ei a căzut, iar cuvântul Domnului rămâne în veac. Deci, să nu punem bază pe viaţa aceasta, că-i umbră şi vis.

Ştiţi ce rămâne în veci? Sufletul. Trupul vedeţi că se face ţărână. Că îngropăm şi dezgropăm morţii şi se fac în puţină vreme ţărână. Mai ales după o vreme nici oasele nu mai rămân; toate se fac nimic.

Asta-i şi porunca cea dintâi, că pământ eşti şi în pământ vei merge. Dar sufletul nu moare niciodată. Sufletul rămâne în vecii vecilor, că el este duh şi nu poate să moară. Aşa l-a făcut Dumnezeu.

Dar, ca să ştiţi ce se întâmplă cu sufletul când moare omul, am să vă spun care-i drumul sufletului imediat după moarte, după tradiţia Bisericii Ortodoxe.

De când murim şi până la 40 de zile, când are loc judecata particulară a sufletului şi se hotărăşte de Dumnezeu unde o să stăm, la bine sau la rău, până la judecata de apoi, este un timp de tranziţie, adică un timp provizoriu, pentru drepţi şi pentru păcătoşi.

Când moare omul şi când îşi dă sufletul, în clipa aceea apar în faţa lui atâţia diavoli, câte păcate a avut omul şi atâţia îngeri sfinţi, câte fapte bune a avut el în viaţă. Aşa arată Sfântul Efrem Sirul.

Şi este o mare luptă atunci. Că sfintele puteri se luptă cu diavolii cum să ia sufletul, că ei zic că este al lor, că are păcate mai multe; iar îngerii zic că are mai multe fapte bune. Şi este o mare luptă şi de aceea se teme sufletul să iasă din trup. I se leagă limba când vede toate astea. El vede atunci multe, dar nu poate să spună. El ar spune: "Uite, câţi diavoli au venit!".

A văzut la Agapia Veche, părintele Eftimie, cu o săptămână înainte de a muri, cum se luptau îngerii cu diavolii pentru suflet, zicând: "Uite cum se luptă! ÃŽngerii Domnului sunt cu cununi de aur pe cap şi-i lovesc pe draci. Uite cum fug!"

Cu o săptămână înainte a spus când va muri, căci a fost un om ales al lui Dumnezeu, cum spuneau maicile. Dar nu toţi văd taina aceasta, şi să o poată spune; o văd, dar nu o pot spune.

Atunci în ceasul morţii are mare îndrăzneală îngerul de la botez. Când vine acesta, toţi se dau la o parte. ÃŽngerul pe care îl avem de la Sfântul Botez are mare putere. De aceea, când vă rugaţi acasă, după ce aţi terminat rugăciunile, să faceţi şi câteva închinăciuni la îngerul pe care îl aveţi de la Botez şi să ziceţi aşa: "Sfinte ÃŽngere, păzitorul vieţii mele, roagă-te lui Hristos, Dumnezeu, pentru mine păcătosul sau păcătoasa!".

Pentru că acest înger, nu numai că ne păzeşte acum, dar el ne păzeşte şi în vremea morţii. El călătoreşte cu noi prin vămile văzduhului, până la 40 de zile şi îl avem de la dumnezeiescul Botez mare ocrotitor. Dacă nu ar fi el, diavolul ar face cu noi ce ar vrea.

Auziţi ce zice în Psaltire: Nici să dormiteze cel ce te păzeşte. Şi iarăşi zice: Tăbărî-va îngerul Domnului împrejurul celor ce se tem de Dânsul şi-i va izbăvi pe ei. Deci este clar că îngerul este cel ce ne păzeşte şi în viaţa de acum şi după ce murim, până la 40 de zile.

Vine acel înger şi zice: "Daţi-vă la o parte, diavolilor! Eu ştiu viaţa acestui suflet, de când s-a născut şi până acum". Şi îngerul, venind, începe a vorbi cu sufletul aşa: "Nu te teme, frate suflete!" Sfântul Grigore de Nissa ne spune de ce-i zice frate. Pentru că şi îngerul şi sufletul sunt fiinţe raţionale, de sine stăpânitoare, cuvântătoare şi sunt duhuri, cum zice Sfânta Evanghelie: Şi vor fi toţi ca îngerii lui Dumnezeu.

Iată trupul tău! Ia aminte, frate suflete, acesta-i trupul tău, aceasta-i casa ta în care ai stat până acum. Cu acesta te-ai zămislit în pântecele maicii tale, cu acesta ai trăit 20, 60, 80, câţi ani a vrut Dumnezeu să-ţi dea pe pământ; că la Dumnezeu este viaţa, iar nu la noi.

Ia aminte, frate suflete, când va suna trâmbiţa judecăţii de apoi, într-o clipeală a ochilor are să învie acest trup, cum îl vezi, şi ai să intri într-însul şi ai să mergi la judecată, cum spune Apostolul Pavel: Toţi vor sta înaintea divanului judecăţii lui Iisus Hristos, ca să ia fiecare după cum a lucrat, bine sau rău.

ÃŽngerul păzitor îi aduce iar aminte: "Iată, frate suflete, când erai copil mic - sau copiliţă mică - te-a trimis mama să aduci o căldare de apă sau să aduci zarzavat din grădină, sau să aduci gâştele de la păscut, sau să faci o treabă cât de mică în ogradă. Uite, aşa gândeai tu atunci; aşa înţelegeai tu atunci". Şi începe să-i aducă aminte din mica copilărie ce bine a făcut el cu trupul acesta şi ce rău a făcut. "Uite aşa ai făcut, când erai în clasa întâi la şcoală, în a doua, a treia; uite aşa făceai! După ce ai ieşit în lume, când erai fată mare sau flăcău, când te-ai însurat sau măritat, uite aşa făceai". Şi-i aduce aminte din pruncie şi până la moarte în fiecare zi şi ceas ce a făcut. Că sufletul, după ce iese din trup, foarte tare ţine minte. Este ca razele soarelui. Nu-l mai îngreunează pământul, nici trupul ca să uite. Toate le vede ca o oglindă.

Aceasta se întâmplă în ziua întâi după moarte.

Ziua a doua după moarte se întâmplă un lucru mai înfricoşat. ÃŽn ziua a doua după moarte îl ia îngerul păzitor şi-l duce pe unde a umblat omul toată viaţa. Atunci se întâmplă ceea ce spune în Psaltire: Pentru ce mă tem în ziua cea rea? Că fărădelegea călcâiului meu mă va înconjura.

Toată icoana vieţii omului se descoperă a doua zi după moarte. Dar ai să spui: "Părinte, cum poate sufletul omului să meargă într-o zi pe unde a mers toată viaţa?"

Sufletul înconjoară pământul cât ai clipi din ochi. Sufletul nostru şi îngerul păzitor merg mai repede ca razele fulgerului, cum spune în Biblie: Alerga-vor, Doamne, în grabă şi mai repede ca razele fulgerelor, sufletele drepţilor se vor întoarce la Tine, citim la proorocul Iezechiel şi în multe locuri.

Sufletul este fiinţă gânditoare şi nici nu am zis cu limba un cuvânt şi cu gândul am şi înconjurat pământul mai înainte de a-l pronunţa; uite cum aş spune eu acum: Pekin, New York, Moscova, Bucureşti, Sihăstria.

Aşa de repede merge sufletul, după ce ieşim din trup. Şi nu-i o greutate să se ducă el, în ziua a doua, cu îngerul pe unde a umblat toată viaţa. El numai gândeşte şi a şi ajuns în locul acela, căci merge ca gândul.

Şi unde-l duce în ziua a doua? ÃŽl duce pe unde a umblat omul toată viaţa, şi-i arată unde a făcut bine şi unde a făcut rău. Şi nu-i arată decât adevărul.


"Uite, aici ai jucat, aici te-ai îmbătat, aici ai desfrânat cu atâtea femei sau cu bărbaţi; aici ai înjurat, aici ai fumat, aici ai avortat atâţia copii, aici ai ocărât, aici ai furat, aici ai cântat, aici te-ai lenevit, aici te-ai răzbunat pe cineva. Ai batjocorit, ai blestemat, ai bătut. Nu te-ai spovedit, n-ai postit şi te-ai împărtăşit cu nevrednicie!"

Şi-i arată şi faptele bune: "Uite, suflete, aici ai mers la biserică; aici ai ascultat cuvântul lui Dumnezeu, aici ai miluit pe cei săraci, aici ai învăţat pe copii frica de Dumnezeu; aici ai citit sfintele cărţi, aici ai mers la biserică, aici ai răbdat necazurile cu bucurie, aici ai dat un cuvânt de folos la altul, dincolo ai făcut milostenie, ai îmbrăcat pe cel gol, ai adăpat pe cel însetat, ai primit pe cel străin".

ÃŽi arată toate, toate, şi sufletul săracul nu poate zice nimic, că nu-i arată decât adevărul, pentru că îngerul nu poate să mintă. ÃŽi arată şi cele bune şi cele rele.

Şi se minunează sufletul foarte şi îl întreabă pe înger:
- Sfinte îngere, cum de ştii tu acestea toate?
- Cum să nu ştiu, dacă pururea am fost cu tine! Tu ai mâncat, eu nu pot mânca; tu ai dormit, eu nu am dormit; tu ai băut, eu nu pot bea; tu ai stat degeaba, eu nu pot. Eu nu-s duh care poate mânca, sau bea sau dormi. Eu pururea am fost treaz - cum zice în Psaltire: Nici să dormiteze cel ce te păzeşte. Că dacă nu aş fi fost eu cu tine, diavolii ar fi făcut mare prăpăd, împreună cu vrăjmaşii tăi văzuţi şi nevăzuţi. Eu te-am apărat şi pururea am fost lângă tine şi mereu am scris ce gândeşti tu. Că eu ştiu gândurile tale şi ce vorbeşti tu şi ce faci tu, bine sau rău".

Asta se întâmplă în ziua a doua. ÃŽl duce îngerul păzitor pe suflet pe unde a umblat toată viaţa.

Iar în ziua a treia după moarte, sufletul ne vede pe noi. Vede că plânge mama, plânge sora sau soţia sau soţul. Vede că plâng neamurile după el şi îi pare rău. Dar nu mai are grija noastră; el se gândeşte atunci numai la el, şi zice: "Ei rămân pe pământ şi se vor pocăi, că mai au vreme să facă fapte bune. Dar eu unde mă duc? Cine mă va ajuta pe mine acolo?"

Şi aşa merge ziua a doua pe unde a mers toată viaţa. Iar în ziua a treia, lucru şi mai înfricoşat. I se mai dau îngeri însoţitori sufletului nostru şase îngeri purtători de lumină şi cu cel de la Botez, sunt şapte, ca să treacă înfricoşatele vămi ale văzduhului.

Aţi auzit de cele 24 de vămi ale văzduhului. Se fac slujbe pentru cei ce vor să aibă milă de la Dumnezeu şi să-i scape de duhurile întunericului din văzduh.

Cele mai importante slujbe pentru cei care mor sunt spovedania generala şi Sfânta ÃŽmpărtăşanie, precum şi împăcarea cu toţi. Iar imediat după moarte se face 40 de zile Sfânta Liturghie şi parastase cu dezlegări şi milostenie la cei săraci, care ajută sufletul cel mai mult când trece vămile. Că Biserica, fiind mama noastră spirituală, se roagă acum pentru bietul sufletcare-i fiul ei după dar din Botez, să treacă uşor atunci vămile văzduhului.

Ce se întâmplă până ce va trece sufletul vămile văzduhului? Atunci vede omul cât de folos îi era lui să fie mărturisit curat de păcate. Dacă nu ar fi lăsat Dumnezeu între El şi noi taina Sfintei Spovedanii, nici un om nu s-ar mântui. Că zice Apostolul Iacov că: Toţi multe greşim şi nimeni nu-i fără păcat.

Dar între noi şi Dumnezeu s-a lăsat taina Spovedaniei, care-i al doilea botez, cum zice preotul; aţi auzit că zice la mărturisire: "De vreme ce cu al doilea botez te-ai botezat, după rânduiala Tainelor creştineşti".

Acum vede sufletul cât de folos îi era, dacă era mărturisit, când trece vămile.

De aceea, vă rog să ţineţi minte: Cănd vezi că s-a îmbolnăvit în casă mama, sora, fratele, soţia, nepotul, copilul, tata, fiica, nu aduce întâi doctorul; întâi adă preotul şi-l spovedeşte curat de toate păcatele.

Omul trebuie să se spovedească obligatoriu de patru ori pe an toată viaţa, în cele patru posturi, cât trăieşte el, dar mai cu seamă când vezi că s-a îmbolnăvit rău. Atunci cheamă preotul repede să-l spovedească. Nu cănd i s-a legat limba sau şi-a pierdut conştiinţa; ci din vreme, când are mintea clară şi ţine minte. Şi-i spune: tată, mamă, băiete, spune tot ce-ai făcut!

Pune-l să scrie pe un caiet, dacă ştie, şi să-şi aducă aminte tot, că dacă ai reuşit să faci o spovedanie bună, ai câştigat sufletul lui. Că ce spun sfinţii Părinţi? Chiar de a avut cineva păcate de moarte foarte grele, dacă a murit spovedit, îl scoate Biserica. El stă în iad numai până se curăţă de păcat, pentru că spune Sfânta Evanghelie: Nimic necurat nu va intra în ÃŽmpărăţia cerurilor.

Ai auzit ce spune un sfânt?

El a văzut o mare de flăcări şi din marea aceea ieşeau porumbei albi ca zăpada şi zburau la cer. Şi acolo era iadul şi auzea ţipete şi vaiete. "Cum, Doamne, din foc ies porumbei?" s-a întrebat el. Porumbeii erau sufletele oamenilor drepţi, care s-au curăţit prin canon stând în iad şi şi-au plătit tot ce aveau de plătit.

Pentru că Biserica intervine de pe pământ cel mai mult prin Sfânta Liturghie. Că jertfa şi răscumpărarea noastră se face prin sângele lui Iisus Hristos. Cum zice şi Apostolul: Sângele Lui ne curăţă de orice păcat.

Creştinul, dacă a murit mărturisit şi dacă, Doamne fereşte, are păcate grele şi nu şi-a făcut canonul, el îşi face canonul dincolo, în iad. Dar din iad îl scoate Biserica prin Sfânta Liturghie, prin dezlegări şi milostenie şi tot la rai merge.

Iar dacă a murit cineva nespovedit din tinereţe şi a avut păcate de moarte, grele, aproape cum ar muri nebotezat. Toate slujbele care se fac pe pământ pentru un asemenea suflet, foarte puţin îl ajută, fiindcă nimic necurat nu va intra întru ÃŽmpărăţia cerurilor.

Aşa au aşezat dracii vămile că, dacă ar putea, nici unul să nu treacă la cer. Ştiţi de ce au ei ura şi zavistia asta pentru oameni? Pentru că sufletele drepţilor completează numărul din care au căzut ei. Lumea asta atât o ţine Dumnezeu - cum arată Sfântul Simeon Noul Teolog - până se va împlini numărul îngerilor căzuţi, din sufletele drepţilor. Nu citiţi la Psaltire?

Până se împlineşte numărul îngerilor care au căzut, că au fost foarte mulţi; a treia parte din îngeri, cum zice Apocalipsa: Am văzut un diavol mare, roşu, care a tras cu coada lui a treia parte din stelele cerului şi le-a aruncat pe pâmănt.

A căzut o treime de îngeri din toate cetele; şi din heruvimi şi din serafimi, din toate cetele, care au fost de-un gând cu satana, ca să se facă asemenea lui Dumnezeu. Şi de aceea au atâta ură diavolii, că ştiu că fiecare suflet, dacă trece la cer, cum spune Evanghelia: Şi vor fi toţi ca îngerii lui Dumnezeu, va fi în locul lor şi le va lua dregătoriile.

De aceea stau în văzduh şi zic: "Iată pe noi ne-a dat Dumnezeu jos din cer, iar sufletele acestea vor să treacă pe aici la Dumnezeu ne vor lua locul!". Şi atunci Dumnezeu le-a dat voie, cu dreptate diavolilor să stea în calea sufletelor, căci Dumnezeu, este şi drept, nu numai milostiv, şi au făcut aceste staţii sau vămi, între cer şi pământ, ca să arunce în iad pe cei ce mor nepocăiţi, în grele păcate.

Şi iată cum sunt aşezate: Vama întâi este pentru vorbirea de rău; vama a doua, pentru clevetire; vama a treia, pentru mânie, apoi lăcomia şi aşa mai departe, de la cele mai mici păcate, până la cele mai mari.

Şi cine n-a vorbit de rău?Cine nu s-a mâniat? Cine nu s-a lăcomit? Cine nu s-a lenevit? Cine n-a băut un pahar mai mult în viaţă? Sau cine n-a căzut cu gândul, cu imaginaţia şi chiar cu fapta în desfrânare în beţie, îndoială în credinţă şi în celelalte păcate trupeşti sau sufleteşti, cum citim în viaţa Sfintei Teodora?

Aţi văzut ce a spus Sfânta Teodora, când a ajuns la vama beţiei?
"Mă minunam foarte că dracii îmi aduceau aminte de toate paharele de rachiu şi de vin pe care le-am băut în viaţă. Şi-mi arătau şi când am băut, în ce clipă şi cu cine am fost şi de câte ori m-am îmbătat şi de câte ori am băut. Şi îi întrebam pe sfinţii îngeri:
- Cum de ştiu diavolii toate acestea?
- Dacă ei au fost îngeri!"

Să ştiţi, însă, că de la Botez, pe lână îngerul bun, care stă de-a dreapta creştinului, mai ai un înger din ceata stăpânilor iadului, un diavol care stă pe umărul stâng. Acela scrie tot ce ai făcut tu rău şi ce ai vorbit tu rău şi de toate păcatele ce le-ai făcut în viaţă. Iar îngerul bun scrie şi cele bune şi cele rele, cum spune acolo. Aşa crede Biserica lui Hristos.

Acum să vedem ce se întâmplă cu sufletul celui mărturisit, când vine diavolul cu zapisul unde sunt scrise toate păcatele omului. Nu le mai găseşte scrise! Atunci diavolii urlă, răcnesc şi se mănie că pe acest suflet care avea păcate mari, avorturi, preacurvii, furturi, înjurături, beţii şi altele, nu-l mai găseşte scris cu nimic. Când creştinul a fost dezlegat de preot pe pământ, Duhul Sfânt a şters de acolo toate păcatele lui. Cuvântul lui Hristos care zice: Tot ce va dezlega preotul pe pământ, va fi dezlegat şi în cer. N-aţi auzit? Ce va lega el pe pământ, este legat şi în cer.

Deci, spovedania, taina aceasta este aşa de mare, încât are putere să-l cureţe pe om de orice păcat, să-i dezlege toate păcatele. Numai dacă omul a fost cuminte în viaţă, dacă s-a spovedit curat, acela trece uşor înfricoşatele vămi ale văzduhului a treia zi.

Şi i se cântăresc faptele cele bune cu cele rele. Faptele cele bune sunt în formă de pietre scumpe, iar faptele cele rele în formă de pietre simple sau alte greutăţi.

Sufletul este foarte înţelept. El vede singur încotro merge. Dacă la vămi vede că trag păcatele mai greu, începe a plânge foarte şi a se întrista, mai ales că vede la vămi mii de diavoli care vor să-l răpească la fiecare vamă. Şi-i zice îngerul păzitor:
- Nu te teme, frate suflete, că nu ştii judecăţile lui Dumnezeu! Nu te teme!

Sufletul se bagă sub aripile îngerilor, când vede atâtea mii de draci. Un drac atât este de urât că dacă ar veni aici unde stăm noi acum, cum este el în iad, nu mai rămâne unul viu. Toţi muirm de atâta urâciune şi spaimă a îngerului căzut. Iar sufletul, când vede atâtea mii de draci se bagă sub aripile îngerului şi zice:
- Domnii mei îngeri, nu mă lăsaţi! Tare mă tem de aceştia!
Şi-i zic îngerii:
- Nu te teme, frate suflete, că eşti cu noi! Noi suntem garda lui Dumnezeu, care te însoţim pe tine! Doamne fereşte, la 40 de zile să nu cumva să cazi în mâinile lor! Dar acum n-ai grijă, că noi te păzim!

ÃŽn ziua a treia sufletul nostru trece vămile văzduhului şi exact a treia zi, când a ieşit din trup, în aceeaşi clipă ajunge prima dată la scaunul Preasfintei şi de viaţă făcătoarei Treimi.

Şi ce vede el acolo? Că Sfânta Scriptură spune: Pe Dumnezeu nimeni odinioară nu L-a văzut. Dar ce vede sufletul atunci? Că pe Dumnezeu, Iisus Hristos, L-a văzut toată lumea. Şi n-a fost Dumnezeu? L-a văzut Avraam, L-a văzut Moise; dar L-a văzut cu pogorământ, după închipuire, cum a vrut să se arate. Dar fiinţa lui Dumnezeu nimeni nu a văzut-o, nici heruvimii, nici serafimii. Fiinţa lui Dumnezeu este inaccesibilă oricărei minţi raţionale din cer şi de pe pământ.

Deci, ce vede sufletul nostru a treia zi, când ajunge prima dată la tronul lui Dumnezeu? Iată ce vde, după mărturisirea Sfinţilor Părinţi. Vede strălucind o lumină negrăită, de miliarde de ori mai tare ca soarele, şi mireasma Duhului Sfânt. Aude cântările heruvimilor şi serafimilor şi apar nişte nori de aur azurii, mergând spre răsărit şi îngerii îngenunchează pe ei, împreună cu sufletul.

Şi odată se opresc în loc către răsărit. Că de aceea, să ţineţi minte, ne închinăm la răsărit când facem rugăciunile; pentru că tronul lui Dumnezeu este la răsărit. N-ai văzut ce zice Sfânta Scriptură? Şi au sădit rai în Eden spre răsărituri. N-aţi auzit ce spune Isaia? Răsărit este numele Lui. N-aţi auzit ce spune Psaltirea, pe care o aveţi în casă? Dumnezeu s-a suit peste cerurile cerurilor, spre răsărituri. Deci, la răsărit este tronul Sfintei Treimi.

Şi se opresc norii aceştia şi îngerii care satu în genunchi cu sufletul care-i la fel cu ei. A treia zi aude acest glas pe limba lui Adam: "Duceţi sufletul acesta în Rai şase zile". Că şase zile trece sufletul nostru prin Rai, cu iuţeala gândului. Atunci îngerii cei buni îl iau cu iuţeala fulgerului şi-l duc către grădinile Raiului.

Când ajunge sufletul acolo cu îngerii, nimeni nu poate spune ce frumuseţe este. Şi atunci vede acolo că o floare din Rai, cum spune Sfântul Andrei, este mai scumpă decât toate popoarele lumii, decât toate podoabele şi bogăţiile veacului de acum; pentru că aceea floare are viaţă şi niciodată nu se mai vestejeşte sau nu moare.

Acolo vede el, cum am zis, "Raiul desfătării", "Palatul Noului Sion", "Ierusalimul ceresc" şi câte spune Sfânta Scriptură.

Dar o negrăită bucurie este când sufletul aude cântările a milioane de îngeri, de heruvimi şi de drepţi, care cântă acolo. Apoi vede corturile drepţilor, despre care se spune la panahidă, cum spune şi Sfântul Cosma, care a fost prin Rai. Numai acolo câtă frumuseţe este!

Ajunge în nişte livezi, nişte pometuri care n-au margini. Apar nişte pomi cu frunza de aur, cu florile de aur şi sub fiecare pom este un cort şi în cort este o masă de aur, şi în pomii aceia cântă păsări ale căror aripi nimeni nu poate spune cât de frumoase sunt; şi acele păsări nu mai mor în veacul veacului.

Şi se minunează sufletul, că la unul cortul este de argint, la altul este de mărgăritar, la altul este de iachint, la altul de onix, la altul este de sardonix, la altul de ametist, la altul este de rubin, la altul de safir şi de celelalte pietre scumpe, de care se spune la Apocalipsă.

El vede că şi mesele nu-s toate la fel. Şi copacii rodesc pe o singură ramură câte 70 feluri de roade. Cântă şi frunzele pomilor, cântă şi florile lor, cântă şi păsările; curg râuri de miere şi de lapte prin livezile acelea ca oglinzile.

Este o mireasmă a Duhului Sfânt, pe care omul nu o poate spune. Dar cea mai mare bucurie când trece sufletul prin Rai alta este. Se întâlneşte cu neamurile lui.

Voi, fraţilor, să ştiţi că din neamul nostru avem şi în Rai, avem şi în iad, că Dumnezeu este drept. Cine a făcut rău, s-a dus în iad; cine a făcut bine, s-a dus în Rai. Şi acolo în Rai nu cunoşti când ai ajuns, numai pe bunicul sau pe străbunicul.

Dacă te-aş întreba acum pe mata: "Cunoşti pe străbunicul de 300 de ani în urmă?" De unde să-l ştii! Că de-abia dacă îl cunoşti pe cel de 50-60 de ani în urmă. Acolo în Rai, însă, se cunosc oameni unii cu alţii. Sfântul Ioan Gură de Aur zice: "Mă întrebi dacă se cunosc sufletele în Rai? Ia aminte la Evanghelia cu bogatul şi săracul Lazăr. Când a murit bogatul şi când a murit Avraam? Cu mii de ani înainte şi se cunoşteau şi vorbeau".

Acolo în Rai îţi ies înainte neamurile toate care sunt la bine şi au palate de aur şi pietre scumpe şi livezi şi zic: "Măi, nepoate, măi! tu eşti al cutăruia, tu eşti a cutăreia, din ţara cutare, din satul cutare. Noi suntem neamuri cu tine. Noi am murit înaintea ta cu 100 de ani, cu 300 de ani. Tu eşti al cutăruia, tu nu ne cunoşti pe noi, dar noi te cunoaştem. Noi ştim unde mergi tu. Tu mergi la judecata particulară a sufletului. La 40 de zile se va hotărî cu tine unde mergi, în Rai sau în iad.

De vei afla milă la Dumnezeu şi te va da la bine, să vii la locaşurile noastre, că iată ce frumuseţi avem aici; ce palate şi ce minunăţii, pe care nu poate să le înţeleagă omul.

Şi aşa îl petrec neamurile lui şi îngerii, mergând prin Rai şase zile.

Sufletul atunci uită cu totul că a trăit pe planeta asta, că a avut mamă, că a avut soră, că a avut frate... Că el vede acolo alte bucurii, străine cu totul de lumea asta trecătoare. Şi atunci îngerul de la Botez, când vede că el se bucură tare, căci acolo nimeni nu poate sta întristat de atâta bucurie, se apropie de el şi-i spune aşa, dacă ştie că este drept: "Frate suflete, iată, la 40 de zile ai să vii să ocupi un loc de aici!"

Iar dacă-l ştie că-i păcătos îi zice: "Frate suflete, nu te bucura; nu te-am adus să rămâi aici. Te-am adus să vezi ce-ai pierdut în puţină vreme cât ai trăit pe pîmânt, dacă n-ai avut frică de Dumnezeu şi nu te-ai mărturisit şi n-ai postit şi n-ai mers la biserică şi n-ai făcut fapte bune!"

Când aude sufletul că nu va rămâne în Rai - căci el credea că va rămâne acolo în veci - cât de mare bucurie este în Rai, el se mâhneşte şi începe a plânge cu amar.
- Cum, n-am să rămân aici? întreabă el pe îngerul său păzitor.
- Nu! îi răspunde îngerul. Pe aici treci numai să vezi în puţină vreme ce-au câştigat oamenii cu frica lui Dumnezeu şi ce-au pierdut cei necredincioşi, care nu s-au închinat lui Dumnezeu!

Aşa trece sufletul şase zile prin Rai şi cu trei, care au fost până au ajuns la tronul Sfintei Treimi, se fac nouă. Iar la nouă zile vin iarăşi, ca fulgerele cerului pe nori, îngerii, şi-l duc înaintea Preasfintei Treimi, în lumina cea neapropiată gânditoare. El nu vede pe Dumnezeu, că nici heruvimii nu-L văd; numai lumină şi lumină negrăită, care nu se poate spune.

Şi se opresc norii aceştia şi la nouă zile aude acest cuvânt, dacă sufletul este drept: "Acest suflet să aibă desfătarea şi bucuria cea fără margini a celor nouă cete îngereşti!" Iar dacă-i păcătos: "Sufletul acesta să nu aibă parte de fericirea şi slava celor nouă cete îngereşti!" Acest cuvânt îl aude la nouă zile şi apoi aude, zicând: "Duceţi sufletul acesta prin iad 30 de zile".

Atunci îl iau îngerii şi-l întorc către miazănoapte şi către apus, la locurile iadului, care nu au margine. Şi atunci sufletul, când îl duc îngerii la iad, vede acolo ce spune Sfânta Scriptură: "Iadul cel mai de jos", "Fântâna adâncului" şi "Iezerul de foc" de la Apocalipsă. Acolo vede el viermele cel neadormit, despre care a spus Hristos, Dumnezeul nostru; vede focul cel nestins, gheena, foc negru care-i de miliarde de ori mai fierbinte ca focul pământesc şi care n-are margine adâncimea lui.

Acolo vede el întunericul cel mai dinafară, cel mai dinăuntru, scrâşnirea dinţilor şi tartarul, câte mai auziţi la Sfânta Liturghie şi în Scriptură.

Şi când vede el atâtea feluri de munci şi atâtea feluri de draci, vede acolo muncindu-se şi neamuri de-a lui, cum vedea mai înainte în Rai. Şi neamurile ştiu pe unde trece şi-i ies înainte şi strigă către el:
"Frate, nepotule, vărule, moşule, matale te duci la judecata particulară. Te rugăm din inimă, adu-ţi aminte de noi şi te roagă lui Dumnezeu pentru noi, dacă te va da la bine. Uite, noi ne muncim aici de atâţia ani, de 200 de ani, de 300 de ani, de 500 de ani fiecare!"

După cum se bucura sufletul mai înainte în Rai, că şi-a văzut neamurile lui la bine, acum se scârbeşte de aceste neamuri ale lui, care, pentru păcatele lor, au fost rânduite la osândă.

Şi trec cele treizeci de zile prin iad şi cu nouă care au fost când s-a întors din Rai sunt 39 de zile. Iar în a 40-a zi ăl iau îngerii şi-l duc a treia oară la scaunul Preasfintei şi de viaţă făcătoarei Treimi, în lumina cea neapropiată, gânditoare, spre închinare.

Şi atunci, la 40 de zile, aude acest glas în limba aramaică a lui Avraam, dacă sufletul este drept: "Duceţi acest suflet în Gan Eden!", adică în desfătare şi bucurie fără margini; iar dacă, Doamne fereşte, este păcătos aude: "Duceţi sufletul acesta în Şeol sau Hades", adică în iad şi în muncă.

ÃŽngerii lui Dumnezeu, cât sunt de buni şi preamilostivi, însă, dacă le dă poruncă Dumnezeu să-l ducă la greu, îl duc în iad.

Dacă ar vedea atunci cineva cum se roagă sufletul nostru la îngeri, când vede că-l duc la chinuri, ar plânge temeliile pământului. Se bagă sub aripile îngerilot şi zice:
- ÃŽngerii lui Dumnezeu, cei preasfinţi, cei preabuni, nu mă lăsaţi! Unde mă duceţi?ÃŽntr-ale cui mâini mă duceţi? Cine ar să mă mai scoată pe mine de acolo? Cine mai are milă acum de mine?Cine ştie de pe faţa pământului în ce chinuri mă duc eu acum?

Iar îngerii plâng şi-i spun:
- Frate suflete, noi suntem slugile lui Dumnezeu, noi avem poruncă. Nu putem face nimic mai mult, decât cum porunceşte Ziditorul: să te ducem la bine sau la rău!

Şi-l duc, dacă, Doamne fereşte, sufletul a trăit rău, în păcate şi fără pocăinţă la rău sau dacă-i bun şi a păzit poruncile Domnului, îl duc la Rai, potrivit cu faptele lui bune sau rele.

Aceasta se întâmplă la 40 de zile după moarte. De aceea Biserica, mama noastră cea duhovnicească, are mare grijă să facă pomeniri după fiecare mort la 3 zile, la 9 zile şi la 40 de zile, pentru că atunci se hotărăşte unde va sta sufletul nostru, la bine sau la greu.

De la 40 de zile mai rămâne o singură portiţă deschisă pentru suflet. Dacă sufletul a fost în credinţa ortodoxă adevărată şi a fost fiu adevărat al Bisericii lui Hristos, şi dacă n-a căzut în vreo sectă sau în alte rătăciri, sau păcate grele şi dacă a fost spovedit şi împărtpşit, Biserica îl poate scoate din chinurile iadului prin sfintele slujbe şi prin milostenie.

Biserica este mama noastră spirituală, care ne-a născut pe noi la dumnezeiescul Botez prin apă şi prin duh. Biserica este stâlpul şi întărirea adevărului, Biserica este trupul lui Hristos, Biserica este mireasa Mielului, cum spune la Apocalipsă.

De aceea, are mare îndrăzneală către capul ei din ceruri care este Hristos. Aţi auzit ce spune Hristos în Evanghelie: Eu sunt buciumul, viţa - adică trunchiul copacului - şi voi sunteţi ramurile; toată viţa care rămâne întru Mine, aduce roadă multă, iar care nu rămâne întru Mine, în foc se aruncă.

Deci, băgaţi de seamă! Cine nu rămâne în Biserică, nu rămâne în trupul lui Hristos. Cine s-a rupt de Biserică, toţi sectanţii care au ieşit şi au împânzit lumea - căci sunt peste 800 de secte numai în Europa - aceştia sunt neghină în grâu, aceştia sunt seminţele satanei; Doamne, zice Evanghelia, n-ai semănat sămânţă bună în ţarina Ta? Dar de unde are neghină? Un om vrăjmaş, adică diavolul a făcut aceasta.

Sectanţii sunt buruieni crescute la umbra Bisericii, oameni stricaţi la minte şi la credinţă, prin care satana vrea să rătăcească şi pe alţii. Să nu-i ascultaţi! Cine s-a rupt de Biserică, s-a rupt de trupul lui Hristos.

Ia să vă dau o imagine: Dacă copacul acesta ar fi încărcat cu flori până în vârf sau cu roade, un copac roditor, şi dacă o mlădiţă s-a rupt de acolo cumva şi a căzut cu greutatea roadelor sale jos, mai rodeşte aceea? Ce se întâmplî? Se usucă şi o punem pe foc.

Aşa-i sufletul care s-a rupt de Biserică. S-a rupt de trupul lui Hristos. Că Biserica este, cum spune marele Apostol Pavel, trupul lui Hristos.

Şi acea mlădiţă, acel suflet care s-a rupt de Biserică, în veacul veacului nu mai rodeşte şi nici mântuire nu are. Pentru că Duhul Sfânt şi seva Duhului Sfânt, vine numai prin punerea mâinilor, de la Apostoli la episcopi, de la episcopi la preoţi şi de la preoţi se lucrează în rândul credincioşilor prin Tainele care le-a hotărât Dumenzeu să le lucreze preotul, ca iconom al Tainelor lui Dumnezeu. Pe altă cale nu vine Duhul Sfânt în Biserică.

Feriţi-vă! Fugiţi cât puteţi, ca de diavoli, de acei care vă învaţă să nu vă închinaţi Sfintei Cruci, sau Maicii Domnului, sau să nu mergeţi la Biserică, sau să nu ascultaţi de preot. Aceia vin cu satana în inimă şi-n minte, să vă rupă de Biserică, de adevărul nostru dogmatic, de credinţa noastră ortodoxă, care este neschimbată de 2000 de ani, de la Hristos.

Acum sectele au ieşit ca ciupecile după ploaie, şi toate sectele au venit mai mult din Occident. Cele mai multe au venit de la oameni bolnavi la minte. Eu am o sectologie care s-a tipărit la Bucureşti, şi-am arătat şi istoricul, de unde au venit, cu ce scop au venit. Vin cu scopul să ne strice şi credinţa şi neamul, să ne piardă sufletele!

Nu ieşiţi din corania mântuirii. Nu plecaţi din Biserica lui Hristos. Biserica este mama noastră duhovnicească. Ea ne-a născut prin apă şi prin duh, la Botez. Deci, să cinstiţi Biserica şi pe preoţi şi pe arhierei şi pe Sfântul Sinod.

Ţineţi-vă de Biserica noastră cea de totdeauna. Să fiţi creştini buni şi cetăţeni buni, şi să împliniţi porunca Sfântului Apostol Pavel: Daţi celui cu cinstea, cinste; celui cu dajdia, dajdie; celui cu frica, frică, şi nimănui cu nimic să nu rămâneţi datori.

Se spune la Epistola către Romani: Tot sufletul să se supună stăpânirii celor mai înalte, că nu este stăpânire decât de la Dumnezeu. Şi iar spune: Cel ce nu se supune stăpânirilor, legii lui Dumnezeu se împotriveşte.

A ieşit o sectă blestamată, foarte periculoasă pentru ţară şi Biserică, care se cheamă "Martorii lui Iehova". Aceştia sunt cei mai înverşunaţi împotriva conducerii de stat şi a Bisericii. Să fugiţi ca de diavoli, ca de satana de aceştia! Aceştia, nu numai că nu sunt creştini, dar sunt mai răi decât toţi păgânii. Că nu recunosc nici Biserica, nici statul şi nu cred în Hristos.

Păziţi-vă de orice sectă, rămâneţi fii ai Bisericii lui Hristos, cum au fost părinţii şi bunicii voştri şi strămoşii din veac.

Rămâneţi în Biserică, ţineţi-vă de mama noastră, care este Biserica. Că, doamne fereşte, chiar dacă omul merge la iad pentru păcatele lui, Biserica îl poate scoate prin dumnezeiasca Liturghie, prin pomeniri, prin milostenii şi prin jertfe.

Fără Biserică nu este mântuire! Cine a ieşit din Biserică, nu mai are pe Hristos, că Biserica este trupul lui Hristos. Cine a oeşit din Biserică, nu mai este fiu după dar al lui Dumnezeu din Botez, ci este fiu al satanei, căci s-a rupt de la mama lui duhovnicească şi a luat-o după capul lui şi s-a pierdut.

Dumnezeu să vă ajute. Cu aceasta închei şi vă rog din toată inima să aveţi frica lui Dumnezeu, să nu uitaţi rugăciunea, şi să vă rugaţi şi pentru noi păcătoşii. Amin.

Părintele CLEOPA


pus acum 18 ani
   
tintin
Membru nou

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4
Existenţa lui Isus analizată la tribunal

Dezbaterea din Statele Unite in jurul creaţiei ca design inteligent pare să fie eclipsată de un proces aflat pe rolul unei instanţe din Italia, care va trebui să decidă daca Isus Cristos a existat sau nu, informează secţia română a AlterMedia.info într-un material publicat acum două zile, bazat pe o ştire a agenţiei Reuters.

Un tribunal din localitatea Viterbo din Italia va judeca plângerea introdusă de un anume Luigi Cascioli, un ateu în vârstă de 76 de ani, care pretinde că Biserica Catolică încalcă legea afirmând că Isus a trăit acum 2000 de ani. "Am intentat acest proces pentru că vreau să dau lovitura decisivă Bisericii, care promovează obscurantismul şi înapoierea", a declarat Cascioli. El îşi întemeiază plângerea pe două prevederi din legea italiană. Una este "Abuso di credulita popolare" (abuz de încredere populară, menită să protejeze publicul de escrocherii, iar cealaltă este "substituirea de persoane". Cascioli consideră că Biserica a construit imaginea lui Cristos după cea a lui Ioan din Gamala, un evreu din secolul I care a luptat împotriva ocupaţiei romane.

Cascioli l-a chemat în instanţă pe preotul Enrico Righi, un fost coleg de-al său de liceu, care s-a arătat iritat de această idee. "Amândoi suntem din Bagnoregio, am fost colegi la seminar. Apoi, el a urmat alt drum în viaţă şi nu ne-am mai văzut", a declarat pr. Righi. "Pentru că sunt preot şi scriu articole în publicaţia parohiei, mă dă în judecată pe motiv că `păcălesc` oamenii". Righi afirmă că există numeroase dovezi ale existenţei lui Isus, inclusiv în texte istorice. Pe de altă parte, Cascioli recunoaşte că are şanse mici să câştige, mai ales într-o Italie predominant catolică. "Ar fi nevoie de un miracol ca să câştig procesul", a glumit el.

14.01.2006, Viterbo (Catholica)



Pacatul destrabalarii – un Amalec al zilelor noastre

Refidim, undeva între Marea Rosie si pustia Sinai, unde poporul Domnului obosit de calatorie si-a asejat corturile. Întâiul lucru pe care l-au facut, spune Exod 17, a fost sa caute apa. Dupa o calatorie prin stârpiciunea pustiului, sub soarele arzator si oamenii cât si animalele îsi doreau sa-si potoleasca setea cu apa proaspata. Însa cu toate cautarile lor, apa nu au gasit. Si ca si cum nu ar fi destul necazul acesta care a provocat neântelegeri în popor, la un moment dat la orizont prinde contur o desfasurare întunecata ce se întinde apropiindu-se cu repeziciune si cu un zgomot din ce în ce mai mare. Veneau amalecitii pentru a le trece prin ascutisul sabiei. Moise l-a chemat în graba pe Iosua spunându-i sa aleaga oameni pentru razboi, iar el s-a urcat pe vârful unui deal împreuna cu Aaron si Hur sa se roage Domnului. Privind spre vale, spune Biblia, în vâltoarea luptei era când mai tare Amalec, când mai tare Israel. Cand cadeau mai multi din Amalec, când cadeau mai multi din Israel.

Aceasta imagine a unui câmp de lupta în care ba unii ba altii înainteaza cu biruinta se regaseste în lupta copiilor lui Dumnezeu cu duhurile rele. Au fost vremi când poporul Domnului a progresat intrând cu biruinta sfinteniei în sate si orase, înfiintându-se biserici a lui Hristos. Vremuri când patimi si pofte, lanturi de pacate au fost înfrânte si oamenii dezrobiti.au fost de asemenea si vremuri când dimpotriva, duhurile rele cu patimile si poftele lor au facut nenorociri în rândurile ostasilor crucii.

Cum este astazi? Rapoartele evanghelistice vorbesc despre convertirea la crestinism a mii si mii de oameni. În acelasi timp realitatea de pe teren spune despre case de rugaciune nefolosite din cauza ca oamenii nu se mai aduna în ele, cum se întâpla în Europa occidentala. De asemenea începe sa devina o problema în a gasi sfinti printre crestini, si asta pe întreg pamântul. Lupta este în toi. Când este mai tare diavolul, când poporul lui Dumnezeu.

Articolul de fata se doreste a fi o mâna de sprijin pentru mâna lui Moise din Biserica Domnului de azi. Calatorind, am vazut ca într-o anumita privinta diavolul face ravagii. Puterea de care se foloseste cel rau este cea a poftei carnii, a destrabalarii, adica a sexualitatii. Amploarea acestei epidemii este demonstrata de dificultatea marturisita cu care barbatii crestini, chiar si dintre cei doritori de mântuire, îsi pastreaza mintea curata, neîntinata de imagini provocatoare. Se adauga durerosul aspect al înfatisarii femeilor din casele de rugaciune a caror genunchi goi si fuste sau bluze mai mult dezbraca decât îmbraca, fara a mai vorbi de felul în care se îmbraca pe strada. Este prea izbitor si prea raspândit deja pentru a putea fi trecut cu vederea, obiceiul de a merge în grup barbati si femei, familii cu familii la plaja unde petrec dezbracati la gramada. Nu vorbesc de necrestini aici. Ce sa mai zic de folosirea televizorului de o asa mare parte a crestinatatii de azi, în pofida faptului ca la fiecare câteva minute pe ecran apare câte o imagine destrabalata, fara a mai adauga filmele care în majoritatea lor prezinta legaturi amoroase, pacatoase dar prezentate în asa fel si-n stânga si-n dreapta. Datorita acestui fapt, sesizati fiind si de cititori, voi remarca cu ajutorul Domnului sa prezint prin scris sfaturile oamenilor lui Dumnezeu de prin biserici de a înfrânge acest flagel. Problema însa fiind atât de ampla atât ca raspândire cât si ca complexitate va trebui abordata în mai multe numere de revista.

Mai întâi sa aruncam o privirea asupra felului în care vede Scriptura, în ansamblu acest lucru. 1 Corinteni 6/18-19 spune: “Fugiti de curvie! Orice alt păcat, pe care-l face omul, este un păcat săvârsit afară din trup; dar cine curveste, păcătuieste împotriva trupului său. Nu stiti că trupul vostru este Templul Duhului Sfânt, care locuieste în voi ?…â€Â?, de asemenea 1 Tesaloniceni 4/3 întareste aceasta spunând: “Voia lui Dumnezeu este sfintirea voastră: să vă feriti de curvie.â€Â? Expresii de felul: “orice alt pacatâ€Â? sau “fugitiâ€Â? deosebeste pacatul curviei de celelalte aratând grozavenia lui. Cu privire la alte ispite Biblia ne îndeamna sa ne ferim sau chiar sa ne împotrivim iar cât priveste poftele carnii dupa cum spune si 2 Timotei 2/22 porunca Scripturii este: “fugitiâ€Â?. Aceasta ispita este ajutata mai mult decât altele de însasi înclinatiile sau chiar nevoile noastre trupesti. Aici nu-i de stat la târguieli, aici e de fugit pentru a nu te nenoroci. Proverbe 7, vorbeste de nehotarârea unui tânar de a fugi sau nu din fata ispitei sexualitatii. Ezitarea lui l-a costat, Biblia prezentându-l pe cel din urma prins în lat, urmând supus calea pacatului, ca un bou dus de funie, zice Scriptura, fara puterea de a se mai împotrivi. Si de obicei cine o face odata, diavolul îl va zdrobi cu descurajarea de a se mai opri si o va face si a doua oara, desi e ferice de omul care se poate opri. Ezechel 23 face deosebire între Ohala si Oholiba. Cea dintâi umbla nebuna dupa destrabalare (versetul 7) si i s-a dus vestea despre mânia lui Dumnezeu ce s-a abatut peste ea (versetul 10). Ea s-a încadrat în Efeseni 4/19 care zice: “ Ei si-au perdut orice pic de simtire, s-au dedat la desfrînare, si săvârsesc cu lăcomie orice fel de necurătieâ€Â?. Despre Ohaliba se spune în versetul 17 ca dupa ce a savârsit nelegiuirea i s-a înstrainat inima de ea, s-a scârbit de ce facuse. Rezultatul a constat în faptul ca desi a platit pentru pacatul ei în versetul 27 se poate întrezari o ispasire: â€Â?Voi pune astfel capăt nelegiuirilor taleâ€Â? sau “nu te vei mai gândi la Egiptâ€Â?, adica la mobilul pacatoseniei ei. Asa ca daca cumva îti simti funia în coarne, nu te lasa dus la nenorocire spunându-ti ca de acum e tot una. Opreste-te, poate mai e o speranta. Poate…

Revenind la expresia “Templul Duhului Sfânt� din fragmentul folosit mai sus, sa retinem ca textul continua cu cuvintele: “care locuieste în voi� (1 Corinteni 6/19) si se întelege de la sine ca Duhul Sfânt nu locuieste în toti oamenii…

De aceea, în mod deosebit pentru cei în care locuieste Duhul Sfânt, trag un semnal de alarma. ÃŽn vechime o urâciune savârsita în încaperea Templului din Ierusalim nu putea fi socotita decât un sacrilegiu vrednic sa fie pedepsit cu moartea. A pacatui în templul Duhului Sfânt, adica în trupul crestinului în care locuieste Duhul Sfânt, adica a curvi poate sa însemne ceva foarte aproape de ceea ce spune Matei 12/22-33. De aceea în pofida felului de a fi sau al societatii de azi fie ea  lume, sau a religiilor, sa fugim de curvie. Daca cineva a ajuns acolo starea aceasta este îngrozitor de rea. Opreste-te macar acum, poate ca Dumnezeu se va îndura de tine.

În afara de pacatul curviei înfaptuit ca atare, Biblia mai vorbeste despre doua stari de lucruri pe care le marcheaza în acelasi capitol. În primul mod sa privim peste 1 Tesaloniceni 4/5: “nu în aprinderea poftei ca Neamurile care nu cunosc pe Dumnezeu�. Cu privire la aprinderea poftei deci, sa avem în vedere ca Biblia o condamna considerând-o o lucrare a neamurilor, a întunericului, nu a copiilor lui Dumnezeu.

Avem de a face deci, nu cu pofta împlinita, ci cu cea aprinsa, adica stârnita. Aceasta este o stare a simturilor placute firii, carnii, dupa care oamnii de pe toate meridianele lumii alearga cu nesat. Ea se regaseste la nivelul poftei ochilor când oamenii se desfateaza privind lucruri provocatoare de desfrâu. Emisiunile televiziunii în marea lor majoritate au succes fiindca se folosesc, exploateaza înclinatia oamenilor, placerea oamenilor de a-si stârni poftele privind imagini specifice. Reclamele publicitare folosesc din belsug acelasi sistem. Pâna si obiecte departe de sfera de activitate a femeilor si mai ales a tinerelor frumoase, sunt prezentate în clipuri publicitare, postere si altele în stil atractiv, provocator. Spre exemplu de ce credeti ca o drujba (motoferestraie pentru lemn) poate fi vazuta tinuta fiind în mâna la o fata cocheta pe jumatate goala? Producatorii de publicitate, macar ca nu sunt crestini, stiu bine ceea ce uneori crestinii nu vor sti sau se fac ca nu stiu, sau nu pot sa înteleaga si anume: trupul unei femei într-o masura ascuns si în alta masura expus tentativ privirilor (dezbracat chiar) este cel mai puternic punct de atractie. De aceea se cheltuiesc miliarde de dolari pentru industria de fotomodele. Alaturi de televiziune, internet, publicitate de diferite tipuri putem adauga, putem scoate în vileag si alte lucruri pe care diavolul le foloseste pentru aprinderea, stârnirea poftelor, ca de exemplu lecturarea cartilor si revistelor cu continut de acest gen, strada, adica trotuarul pe care circula femei în care în mod constient sau inconstient prin vestimentatia lor, provoaca. De asemenea duc tot acolo legaturile de afectiune ce se tes între colegi în diferite ramuri, ca de exemplu: de scoala, de fabrica, de vecinatate etc; prieteniile prea strânse între familiile tinere astfel încât intimitatile interfamiliale depasesc limitele. Fara pretentia de a fi text în cele din urma ca si flirtul, adica obiceiul de a iubi si a lasa, foarte raspândit între tinerii necasatoriti este de asemenea o puternica sursa de aprindere a poftei.

Nu pot sa nu consemnez faptul ca daca prin mijloacele enumerate mai devreme si altele asemenea lor, diavolul pândeste la usa sufletului pentru a ataca dând buzna, el foloseste si mijloace sistematice de aprinderea poftelor carnii. De exemplu yoga si alte tehnici asemanatoare provenite din practicile – cum sunt numite – religiilor asiatice, cu capitole întregi care îndeamna si învata cum sa-ti stârnesti poftele si cum sa pastrezi cât mai mult timp o stare euforica de acest gen. Astfel propovaduind ispitirea, tentanta chemare la sanatate trupeasca si mentala, aduc moartea pur si simplu lucrând împotriva Cuvântului lui Dumnezeu.

Asadar dragi frati si surori nu numai curvia înfaptuita, ci si obiceiul de a stârni, de a aprinde poftele sunt împotriva voii lui Dumnezeu si daca pâna acum am punctat aprinderea poftei prin privire si preocupari specifice, este vremea acum sa ne orientam spre un alt segment sau spatiu în care se desfasoara aprinderea poftelor cu multa putere. Sa folosim aici cuvântul Scripturii din proorocul Maleahi 2/15b partea a doua: “Luati seama, deci, în mintea voastră, si nici unul să nu fie necredincios nevestei din tineretea lui!â€Â?. Nu este vorba deci de un pacat înfaptuit ca atare, ci de “târâti de visarile lorâ€Â? cum spune Iuda în epistola sa în versetul 8 â€Â?îsi pângaresc la fel trupulâ€Â?. ÃŽn acest capitol aprinderea poftei se realizeaza la nivel de gânduri. ÃŽn gândurile omului credincios nu trebuie sa zaboveasca muguri, gânduri ale destrabalarii. Pentru oamenii consacrati, fie ei barbati sau femei este necesara, spune Scriptura: “în mintea voastra… necredincios nevesteiâ€Â? sau barbatului sau. Dumnezeu sa ne sfinteasca gândurile.

În al doilea rând, dupa cum s-a facut referire mai sus, Iuda în epistola sa spune ca aceste visuri pacatoase, care par uneori nevinovate si placute, legate în minte capata o forta extraordinara fiind în masura la un moment dat sa târasca, spune Biblia, sa zdrobeasca vointa omului, sa-i înfrânga dorinta de sfintire (daca o are) si sa-l faca sa-si pângareasca trupul.

Si daca ne ocupam acum de ramificatiile pacatului destrabalarii, adica aprinderea poftei prin priviri si visarile pacatoase ale noptii, poate e momentul sa punctam împrejurarea când cineva nu pacatuieste cu o alta persoana, ci singur, mai cu seama barbatii, dar chiar si femeile. Factorii de influenta din societatea de astazi aduc o multime de argumente de ordin psihologic, medical, filosofic etc. pentru a justifica onania cum i se mai spune, desi practica lui Onan din Geneza 38 este de alta natura, în rândurile de fata referind-ma la pângarirea trupului, cum spune Iuda în epistola, în urma visurilor, fara a fi implicata o alta persoana aici, ci singur. De fapt nu-mi doresc sa ma avânt în hatisurile argumentarilor pro si contra, ci as vrea sa specific un singur aspect: daca cineva se mai îndoieste ca (masturbatia) pacatuirea singur, este pacat sa spuna numai la ce se gândeste când face asta…

Biblia ne învata sa ne curatim de: “orice întinăciune a cărnii si a duhului, si să ne ducem sfintirea până la capăt, în frica de Dumnezeuâ€Â?. (2 Corinteni 7/1)

De nu te lupti sa te opresti din acest pacat pe care-l savârsesti singur, ferindu-te de privirile celorlalti, obisnuinta va pune stapânire pe tine si obisnuinta este un lant greu. Trupul tau obisnuit astfel îti va spune sa continui pâna la epuizare. Nu pot sa uit barbatii care cazând victime obisnuintei de a pacatui astfel si-au naruit viata de casnicie pentru ca la un moment dat, desi tineri, chiar foarte tineri, epuizati fiind de aceasta patima si-au încetat viata intima în familie.

Daca te gasesti pe acest teren al mlastinii pacatului, ai încercat sa iesi si nu poti, solutia se gaseste în epistola lui Iacov 5/16 alegând pentru marturisire pe cineva din preajma care sa aiba posibilitatea sa se ocupe de aceasta problema pe termen mai lung. La frica de Dumnezeu se va adauga si rusinea de oameni având în vedere deschiderea fata de cel care a primit marturisirea si cu care te vei întâlni mereu pentru a urmari evolutia lucrurilor. Puterea obisnuintei pacatoase se va frânge, duhul cel rau al aprinderii poftei si al visurilor murdare va da înapoi si voi fi liber prin puterea lui Dumnezeu.

ÃŽnchei acest grupaj folosind mai o data fragmentul din 1 Tesaloniceni 4/3-5: “Voia lui Dumnezeu este sfintirea voastră: să vă feriti de curvie; fiecare din voi să stie să-si stăpânească vasul în sfintenie si cinste, nu în aprinderea poftei, ca Neamurile, care nu cunosc pe Dumnezeu.â€Â?


pus acum 18 ani
   
artroscopistul
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 25
CE PARERE AVETI....A IERTA ESTE CRESTINESTE?

vorbim despre credinta dumnezeu parere aveti....a ierta este

28.5KB


pus acum 18 ani
   
nevi
Membru nou

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 2
cate religii exista pe langa crestinism?

_______________________________________
Sunt doctor dermatolog in Bucuresti.  Transpiratia excesiva se poate trata.

pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la